Powstają testy dla wielordzeniowych procesorów

13 grudnia 2006, 12:56

Embedded Microprocessor Benchmark Consortium rozpoczęło prace nad zestawem standardowych testów mierzących wydajność wielordzeniowych procesorów. Testy mają być gotowe w ciągu 6-8 miesięcy.



Gra uczy Szekspira

1 maja 2007, 10:12

Jeden z kanadyjskich uniwersytetów postanowił wykorzystać fakt, że dzieci lubią gry i spędzają całe godziny przed ekranem komputera. Jego pracownicy opracowali grę, której bohaterowie ścigają statkiem kosmicznym złodziei manuskryptu Szekspira.


http://www.glucoboy.com/?page=about

Krwawa rozgrywka

8 grudnia 2007, 00:20

Zachęcenie dzieci chorych na cukrzycę, aby te regularnie testowały poziom glukozy we krwi, nie jest zadaniem łatwym. Częste nakłucia to w końcu żadna przyjemność. Sytuację odmienić ma sprzedawane od niedawna urządzenie o nazwie GlucoBoy. Jego zadaniem jest nie tylko zbadanie próbki krwi, ale też nagrodzenie dziecka.


Fotomłot na przemytników

6 października 2008, 10:24

Przy odprawie przemytników kontrolują ludzie, psy i skanery bagażu. Teraz będzie im jeszcze trudniej, ponieważ do gry wkracza elektroniczny wykrywacz winy w wyrazie twarzy. System komputerowy będzie analizował ruchy oczu, zmiany w wielkości źrenicy, a także w przepływie krwi oraz temperaturze.


Zapracowane nie grają

27 lipca 2009, 11:08

Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Michigan twierdzą, że kobiety mniej grają na komputerze niż mężczyźni, ponieważ nie dysponują podobną ilością wolnego czasu (Sex Roles).


Move i Natal zmienią rynek konsoli?

15 kwietnia 2010, 10:21

Cztery lata po debiucie konsoli Wii okazuje się, że to rynkowi giganci - Sony i Microsoft - muszą nadrabiać zaległości dzielące ich do produktu Nintendo. W ubiegłym roku aż 43% wszystkich sprzedanych konsoli zostało wyprodukowanych przez mniejszą z japońskich firm.


Lęk przed wężami i pająkami jest wyuczony

24 stycznia 2011, 18:18

Wbrew powtarzanemu od dawna twierdzeniu, że człowiek ma wrodzony lęk przed wężami i/lub pająkami, psycholodzy udowadniają, że strachu przed tymi zwierzętami uczymy się w rzeczywistości w niemowlęctwie.


Papugi mają imiona nadawane przez rodziców

18 lipca 2011, 10:09

Każda z wróbliczek zielonorzytnych (Forpus passerinus) ma swoje imię. To krótkie zawołanie innych członków stada, na które ptaki reagują. Naukowcy zastanawiali, skąd się ono bierze. Okazało się, że jak w przypadku ludzi autorami imion są rodzice, nadający je na długo przed tym, nim młode zaczynają się same komunikować (Proceedings of the Royal Society B).


Probabilistycznie szybciej

21 maja 2012, 16:01

Przed trzema laty profesor Krishna Palem z Rice University zaprezentował pierwszy procesor probabilityczny (PCMOS - Probabilistic CMOS). Teraz pokazano jego doskonalszą wersję, a praca na jego temat została uznana podczas ACM Computing Frontiers za najlepszy dokument tego typu.


Gry akcji wspomagają naukę czytania

4 marca 2013, 13:19

Włoscy naukowcy wykazali, że zaledwie 12 godzin zabawy z grami akcji wystarczy, by znacznie poprawić umiejętność czytania u dzieci z dysleksją.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy